Tulajdonságok | |
---|---|
Tananyag típusa és iskolafokozat*: |
|
Szerző*: | Márton Zsolt |
Ajánlott évfolyam*: |
|
Ajánlott létszám*: | kiscsoport (maximum 15 fő) |
Időkeret*: | 1-5 tanóra |
Helyszín: | tanterem |
Nehézség*: | nehéz (tehetséggondozásban, versenyeztetésben részvevők számára) |
Kompetenciák*: | Digitális kompetencia |
Tananyagfejlesztő intézménye*: | Szolnoki Szakképzési Centrum Pálfy-Vízügyi Szakgimnáziuma |
Ágazat*: | Informatika és távközlés |
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: | Informatika |
Az elkövetkező öt foglalkozáson a tanulók megismerkednek a mobil alkalmazás fejlesztés alapjaival és sajátosságaival. Átkerülnek a számítógép környezetéből egy másik eszközre, megtanulják, hogyan alkalmazzák eddigi programozási ismereteiket, eközben fejlődik a kreativitás és a problémamegoldó képesség, az eszközfüggeltlen gondolkodás.Fejlődik a figyelem és fejlődnek a gondolkodási műveletek.A foglalkozások célja, hogy a gyerekek megismerjék a mobil eszközök operációs rendszerét, képesek legyenek egyénileg és csoportban egyszerű alkalmazások fejlesztésére. Mivel a tanulók saját eszközén fog futni az általuk fejlesztett alkalmazás, ezért motiváltaklesznekannak eredményes elkészítésében. Sikeresebben lesznekképesekalkalmazni tanulmányaik során a már megszerzett programozási tudásukat. A projektszemlélet az informatikában ma már alapkövetelmény, ezt kell kicsiben átadni a tanulóknak is úgy, hogyAz elkövetkező öt foglalkozáson a tanulók megismerkednek a mobil alkalmazás fejlesztés alapjaival és sajátosságaival. Átkerülnek a számítógép környezetéből egy másik eszközre, hogyan alkalmazzák eddigi programozási ismereteiket, eközben fejlődik a kreativitásuk és a problémamegoldó képességük, az eszközfüggetlen gondolkodás. Fejlődik a figyelem és fejlődnek a gondolkodási műveletek.
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerjék a mobil eszközök operációs rendszerét, képesek legyenek egyénileg és csoportban egyszerű alkalmazások fejlesztésére. Mivel a tanulók saját eszközén fog futni az általuk fejlesztett alkalmazás, ezért motiváltak lesznek annak eredményes elkészítésében. Sikeresebbek lesznek, képesek alkalmazni tanulmányaik során a már megszerzett programozási tudásukat. A projektszemlélet az informatikában ma már alapkövetelmény, ezt kell kicsiben átadni a tanulóknak is úgy, hogy közben a csapatmunka öröme és az egyéni fejlődés diadala is lehetőség legyen a tanulók számára.