Mobil alkalmazásfejlesztés alapjai

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • élménypedagógia
  • szakgimnázium
  • digitális alkotóműhely
  • technikum
Szerző*: Márton Zsolt
Ajánlott évfolyam*:
  • 10. évfolyam
  • 11. évfolyam
  • 12. évfolyam
  • 13. évfolyam
Ajánlott létszám*: kiscsoport (maximum 15 fő)
Időkeret*: 1-5 tanóra
Helyszín: tanterem
Nehézség*: nehéz (tehetséggondozásban, versenyeztetésben részvevők számára)
Kompetenciák*: Digitális kompetencia
Tananyagfejlesztő intézménye*: Szolnoki Szakképzési Centrum Pálfy-Vízügyi Szakgimnáziuma
Ágazat*: Informatika és távközlés
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Informatika

Az elkövetkező öt foglalkozáson a tanulók megismerkednek a mobil alkalmazás fejlesztés alapjaival és sajátosságaival. Átkerülnek a számítógép környezetéből egy másik eszközre, megtanulják, hogyan alkalmazzák eddigi programozási ismereteiket, eközben fejlődik a kreativitás és a problémamegoldó képesség, az eszközfüggeltlen gondolkodás.Fejlődik a figyelem és fejlődnek a gondolkodási műveletek.A foglalkozások célja, hogy a gyerekek megismerjék a mobil eszközök operációs rendszerét, képesek legyenek egyénileg és csoportban egyszerű alkalmazások fejlesztésére. Mivel a tanulók saját eszközén fog futni az általuk fejlesztett alkalmazás, ezért motiváltaklesznekannak eredményes elkészítésében. Sikeresebben lesznekképesekalkalmazni tanulmányaik során a már megszerzett programozási tudásukat. A projektszemlélet az informatikában ma már alapkövetelmény, ezt kell kicsiben átadni a tanulóknak is úgy, hogyAz elkövetkező öt foglalkozáson a tanulók megismerkednek a mobil alkalmazás fejlesztés alapjaival és sajátosságaival. Átkerülnek a számítógép környezetéből egy másik eszközre, hogyan alkalmazzák eddigi programozási ismereteiket, eközben fejlődik a kreativitásuk és a problémamegoldó képességük, az eszközfüggetlen gondolkodás. Fejlődik a figyelem és fejlődnek a gondolkodási műveletek. 

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerjék a mobil eszközök operációs rendszerét, képesek legyenek egyénileg és csoportban egyszerű alkalmazások fejlesztésére. Mivel a tanulók saját eszközén fog futni az általuk fejlesztett alkalmazás, ezért motiváltak lesznek annak eredményes elkészítésében. Sikeresebbek lesznek, képesek alkalmazni tanulmányaik során a már megszerzett programozási tudásukat. A projektszemlélet az informatikában ma már alapkövetelmény, ezt kell kicsiben átadni a tanulóknak is úgy, hogy közben a csapatmunka öröme és az egyéni fejlődés diadala is lehetőség legyen a tanulók számára.