Egyensúly a természetben, társadalomban, fizikában

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • tanári projekt
  • szakgimnázium
Szerző*: Kazinczy Judit
Ajánlott évfolyam*: 09. évfolyam
Ajánlott létszám*: nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 6-10 tanóra
Nehézség*: könnyű (minden tanuló számára teljesítető, még az átlag alattiak számára is)
Kompetenciák*:
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
Tananyagfejlesztő intézménye*: Szolnoki Szakképzési Centrum, Pálfy-Vízügyi Szakgimnáziuma
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Komplex természettudomány
A tananyag célja hogy a tanulók fedezzék fel az eltérő tudomány területeken és a mindennapi életben az egyensúly megjelenését, szükségességét a mindennapi életben, páros munkában egy egyszerű, 9. osztályos kezdő projektismeretekkel rendelkező tanulók számára. Cél, hogy a tanulók megismerjék a társadalomban, természetben, technikában megjelenő egyensúlyi állapotokat, azok magyarázatát. Ismerjék meg, hogy milyen fizikai összefüggések határozzák meg az egyszerű illetve összetettebb rendszerek egyensúlyának tudományos magyarázatát. Képesek legyenek önállóan létrehozni egyensúlyi állapotokat, ismerjék fel azok technikai alkalmazását. A projekt eredménye egy páros munkában elkészítendő prezentáció, mely a mindennapi életből vett egyensúlyi helyzeteket mutatja be.