Cím: Faipari CNC marási műveletek bemutatása
Leírás:
A lemorzsolódás csökkentése érdekében módszertani változatosság, élményszerzés biztosítása a tanulók számára. Modern, naprakész szaktudás átadása.A CNC vezérlésű gépek használatának megismerése, szélesebb látókör kialakítása. A készségek és a képességek összekapcsolásával jobb vizsgaeredményeket várok.Az új ismeretek a munkaerőpiacon jobb mobilitást, naprakész szaktudást, szakmák közötti átjárhatóságot biztosít. Eddig nem oktatott, de olyan valós szakmai igényeket elégít ki, melyet a piac igényel. Remélem a tanulók később amunkaerőpiacon könnyebben tudnak elhelyezkedni.
Cím: Teqball - A sport támogatására
Leírás: A tanulási cél a Teqball-labda játékszabályainak megismerése. A főbb mozgásformák, (technikai elemek, taktikai elemek) elsajátítása.
Cím: Pneumatikus és elektropneumatikus vezérlések
Leírás: Pneumatikus és elektropeneumatikus vezérlések alapismeretei.
Leírás:
A projekt célja, hogy a tanulók megismerjék a honlapkészítés egyszerű, gyors és korszerű lehetőségeit. A projektnek nem célja a HTML, CSS, JavaScript nyelvek részletes tárgyalása, de hivatkozik rá.A projekt során a tanuló megismeri a honlapkészítés több lehetőségét is, beleértve a HTML nyelvű kódolást, a tartalomkezelő rendszereket és a Google fiókhoz tartozó Webhelyek lehetőségeket.Ezek után tudásának, idejének és a feladatnak megfelelően képes lesz választani a módszerek között.A projekt céljainak rövid kifejtése, a pedagógiai cél megfogalmazásalegyen konkrét és egyértelmű, ne haladja meg a 2-3 mondatot (segítő kérdések: mit tud meg, mire lesz képes a tanuló, miben lesz motiváltabb, miben lesz magabiztosabb, milyen technikai, tartalmi tippeket kap a tananyag használata során, stb)
Leírás: Hegesztés alapjainak oktatása virtuális valóságot használó hegesztő szimulátor alkalmazásával
Cím: Mobil alkalmazásfejlesztés alapjai
Leírás:
Az elkövetkező öt foglalkozáson a tanulók megismerkednek a mobil alkalmazás fejlesztés alapjaival és sajátosságaival. Átkerülnek a számítógép környezetéből egy másik eszközre, megtanulják, hogyan alkalmazzák eddigi programozási ismereteiket, eközben fejlődik a kreativitás és a problémamegoldó képesség, az eszközfüggeltlen gondolkodás.Fejlődik a figyelem és fejlődnek a gondolkodási műveletek.A foglalkozások célja, hogy a gyerekek megismerjék a mobil eszközök operációs rendszerét, képesek legyenek egyénileg és csoportban egyszerű alkalmazások fejlesztésére. Mivel a tanulók saját eszközén fog futni az általuk fejlesztett alkalmazás, ezért motiváltaklesznekannak eredményes elkészítésében. Sikeresebben lesznekképesekalkalmazni tanulmányaik során a már megszerzett programozási tudásukat. A projektszemlélet az informatikában ma már alapkövetelmény, ezt kell kicsiben átadni a tanulóknak is úgy, hogyAz elkövetkező öt foglalkozáson a tanulók megismerkednek a mobil alkalmazás fejlesztés alapjaival és sajátosságaival. Átkerülnek a számítógép környezetéből egy másik eszközre, hogyan alkalmazzák eddigi programozási ismereteiket, eközben fejlődik a kreativitásuk és a problémamegoldó képességük, az eszközfüggetlen gondolkodás. Fejlődik a figyelem és fejlődnek a gondolkodási műveletek.
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerjék a mobil eszközök operációs rendszerét, képesek legyenek egyénileg és csoportban egyszerű alkalmazások fejlesztésére. Mivel a tanulók saját eszközén fog futni az általuk fejlesztett alkalmazás, ezért motiváltak lesznek annak eredményes elkészítésében. Sikeresebbek lesznek, képesek alkalmazni tanulmányaik során a már megszerzett programozási tudásukat. A projektszemlélet az informatikában ma már alapkövetelmény, ezt kell kicsiben átadni a tanulóknak is úgy, hogy közben a csapatmunka öröme és az egyéni fejlődés diadala is lehetőség legyen a tanulók számára.
Cím: Újságtartó készítése
Leírás:
Aprojektalapvető célja, hogy egy konkrét termék elkészítése közben ismerkedjenek meg a tanulók az alapvető fafaj csoportok tulajdonságaival, az alapvető keret és kávakötésekkel, a termék kialakításához használt fakötések szakszerű kialakításával, az alkalmazott fakötések rajzi megjelenítésével.A projekt feladathelyzeteket teremt a tanulóknak képességeik, szakmai tehetségük kibontakoztatására, felkelti az érdeklődést a szakmai tevékenységek mélyebb elméleti alapjai iránt.Fejlődik a szóbeli és írásos szakmai kommunikációs képességük, kialakulnak a műszaki képességeik. Erősödik a tanulók saját munkájukkal kapcsolatos igényessége, munkájuk átgondolt, célszerű és eredményes lesz.
Cím: Építkezz korszerűen!
Cím: Algoritmizálás tanítása Arduino UNO Starter kit segítségével I.
Leírás:
A tananyag segítségévela tanulók megértik és alkalmazzák a változófogalmát, amely a programozás legfontosabb alapfogalmainak egyike.A feladatok megoldása által javul a diákok problémamegoldó képessége. Learások, feladatok segítségével a gyerekek eredményesebben fogják eldönteni, hogy egy modellezendő probléma esetén mit szükséges változók segítségével modellezni és mit nem.
Cím: Algoritmizálás tanítása Arduino UNO Starter kit segítségével II.
Leírás:
A tananyag segítségével a tanulók megértik és alkalmazzákaz elágazásfogalmát, amely a programozás legfontosabb alapfogalmainak egyike.A feladatok megoldása által javul a diákok problémamegoldó képessége. A gyerekek eredményesebben fogják eldönteni, hogy egy modellezendőprobléma eseténmikor milyen elágazást célszerű használni.A tananyag fejleszti a kreativitást, növeli az igényt az önálló ismeretszerzésre.
Cím: Egyensúly a természetben, társadalomban, fizikában
Leírás: A tananyag célja hogy a tanulók fedezzék fel az eltérő tudomány területeken és a mindennapi életben az egyensúly megjelenését, szükségességét a mindennapi életben, páros munkában egy egyszerű, 9. osztályos kezdő projektismeretekkel rendelkező tanulók számára. Cél, hogy a tanulók megismerjék a társadalomban, természetben, technikában megjelenő egyensúlyi állapotokat, azok magyarázatát. Ismerjék meg, hogy milyen fizikai összefüggések határozzák meg az egyszerű illetve összetettebb rendszerek egyensúlyának tudományos magyarázatát. Képesek legyenek önállóan létrehozni egyensúlyi állapotokat, ismerjék fel azok technikai alkalmazását. A projekt eredménye egy páros munkában elkészítendő prezentáció, mely a mindennapi életből vett egyensúlyi helyzeteket mutatja be.
Cím: Őrült alkimisták barlangja
Leírás: A tananyag hat darab 90 perces kémia szakköréi foglalkozást tartalmaz. A szakkör célja az élményszerű elméleti és gyakorlati megalapozás, a számítási feladatok és a rengeteg kísérletezés segítségével az alapórán tanultak elmélyítése, valamint a különböző versenyekre való felkészítés. A tananyag 9-10. osztályos tehetséggondozásban résztvevő tanulók számára készült, alapvetően a vegyészet területén tanulók számára.
Cím: Raspberry PI Linux alapismeretek
Leírás: A tananyag elvégzése után a tanuló képes lesz Raspberry Pi miniszámítógépen futtatott Raspbi-an operációs rendszer (Linux) alapszintű használatára.A tananyag nagy részében a Linux rendszer parancssorának (Command Line Interface = CLI) gya-korlati használatát sajátítja el a hallgató. A tanulási cél tehát: a Linux operációs rendszer kezelés-ében való gyakorlati jártasság megszerzése.
Cím: Belsőégésű motorok
Leírás:
A benzin és a gázolaj a két legismertebb, legjobban elterjedt tüzelőanyag. A jelenlegi járműállomány döntő hányada ezt a két kőolajipari terméket használja motorhajtó energiaforrásként. Az elméleti anyag erről a két tüzelőanyagról ad részletes leírást, a gyakorlat pedig a hozzájuk rendelt foglalkozásokat tartalmazza.
Cím: Raspberry PI Linux alapokon SQLite használattal
Leírás: A tananyag elvégzése után a tanuló képes lesz Raspberry Pi miniszámítógépen futtatott Linux operációs rendszeren az SQLite adatbázis-kezelő alapszintű használatára. A tananyag nagy rész-ében a Linux rendszer parancssorát (Command Line Interface = CLI) használjuk az adatbázis-kezeléssel kapcsolatos SQLite utasítások kiadására. A tanulási cél tehát: a Linux operációs rend-szer felügyelete alatt az SQLite adatbázis-kezelő rendszer kezelésében való gyakorlati jártasság megszerzése.
2/1 lap, megjelenítve 30/20, listázva 1-20